Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aplikace, které se osvědčily (2014/2015)

Co hrát a s čím opakovat?

article preview

V průběhu roku člověk vyzkouší množství programů a aplikací. Některé použije jen jednou, některé se však osvědčí natolik, že by je rád doporučil ostatním. Letos takových aplikací, pro které jsem dokonce vytvořila zvláštní záložku, bylo několik. Za odkazy na mnohé z nich musím opět poděkovat Pepoušům.

 

Kahoot - aplikace pro hlasování s mobily

 

Kahoot

 

 

 

 

Pravidelně jsem pro hlasování používala Everyslide, ale tato stránka byla bohužel zrušena. Probádala jsem různé jiné podobné možnosti a nakonec jsem zůstala u této. Výhodou je, že děti do svých mobilů nemusejí nic stahovat. Stačí otevřít stránku a zadat kód. Děti měly nakonec Kahoot raději než Everyslide, protože hudba, barvy i celkové vyznění více podporovalo jejich soutěživost.

Příklad: https://play.kahoot.it/#/k/9b94f46a-4592-4472-adf3-e78914336ad4

 

 

FlipQuiz - aplikace pro hru Riskuj

 

FlipQuiz

 

 

 

U nás Riskuj, v angličtině Jeopardy. Výhodou je, že nemusíte čísla kreslit na tabuli nebo pracně vkládat do Powerpointu. Hru jsem používala právě v angličtině (např. http://flipquiz.me/quiz/20043) a některé třídy ji vyžadovaly pravidelně. Koncem školního roku si děti ve vyšších ročnících tvořily hru samy.

 

 

LearningApps.org - aplikace pro tvorbu cvičení

 

LearningApps

 

 

 

Ráda vytvářím cvičení v např. HotPotatoes nebo v programech z http://www.education.vic.gov.au/languagesonline/default.htm, aby si děti drilem učivo dostatečně procvičily. Přesto stejné schéma omrzí, a proto občas hledám jiné alternativy. Learningapps je oproti ostatním aplikacím původně německá, ale samozřejmě se dá přepnout do angličtiny. Nabízí velkou řadu možností – přiřazovačky, seřazování, pexesa, doplňování, oběšence, kvízy… A je naprosto úžasné, že je zdarma.

Příklad: http://LearningApps.org/display?v=p08se5zac01

 

 

Connect Fours - hra je součástí stránek http://www.classtools.net/

 

Connect Fours

 

 

 

 

 

 

Cílem hry je najít společné vlastnosti zadaných slov, aniž by byly pojmenovány kategorie. Aplikaci jsem používala hlavně v češtině, při níž si děti jednoduše našly hru na třídních webových stránkách na svých mobilech.

Příklad: http://www.classtools.net/connect/201502_dfDmGa

 

 

Skripty

Nejsem příznivcem domácích úkolů, ale chtěla jsem nabídnout dětem opakování s okamžitou zpětnou vazbou. Zároveň však tak, abych měla nějakou zpětnou vazbu i já. To se podařilo se skriptem Super Quiz. Učitel nejdříve vytvoří test v Google formulářích a pak přidá skript, který by měl vyhodnotit žákovské odpovědi a poslat hodnocení včetně správných odpovědí jak žáku, tak učiteli. Bohužel, skript je poměrně komplikovaný na přípravu a občas se také stalo, že se hodnocení neodeslalo, a děti, které se obávaly mi poslat e-mail o nefunkčnosti, čekaly marně. Nesmírnou výhodou ovšem bylo, že někteří žáci si opakování na delší písemné práce prošli několikrát a pak byli připraveni naprosto perfektně.

Video např. tady: https://www.youtube.com/watch?v=x7wQp7Yq_8c

 

 

Co se týká mých kolegyň, nejčastěji používaly Quizlet na opakování slovíček, PUZZLEMAKER na tvorbu (tištěných) křížovek a také Online cvičení k opakování češtiny.

 

Puzzle Maker

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář