Obrázek z příběhu
Využití metody vhodné pro syntézu některých dovedností.
V dílně čtení kromě povídání hodně píšeme, abychom tříbili své názory. V jedné hodině jsme pro změnu a uvolnění vyzkoušeli úpravu "Story Flag" z knihy Independent Reading Response Acitivities.
Ponechala jsem hlavní požadavky:
nahoře název knihy a jméno autora
vlevo postavy (u nich měli doplnit roli postavy v příběhu)
vpravo prostředí
dole oblíbenou část
Dovnitř ale děti nekreslily jakýkoliv obrázek, ale dostaly za úkol vybrat jednu nebo dvě postavy a k nim do bubliny připsat přímou řeč, která by pro postavu byla charakteristická.
Aktivitu jsme zkoušeli v 6. a 7. třídě a téměř všechny práce se vydařily. Upustila jsem proto od původního záměru nalepit všechny obrázky rovnou do sešitu a raději jsme si s nimi vyzdobili nástěnku.
Z hlediska dovedností jsme procvičovali hledání důležitých informací, hodnocení, shrnování a vysuzování.
Z důvodu autorských práv tentokrát nepřikládám vzor ke stažení, ale v případě zájmu ho ráda zašlu.
WITMER, Laura. Independent Reading Response Activities. Scholastic, 2002. ISBN 0-439-3096-1.
Komentáře
Přehled komentářů
To je zajímavý grafický organizér. Podobný jsem zatím neviděla. Nedělalo dětem problém otáčet papír při jeho vyplňování? A nebo právě tohle bylo kladem celého listu?
kovlud - Re: Zajímavé
Při vytváření ani při kontrole problém nebyl. Naopak se mi líbilo, že se odpovědi zapisují netypicky po obvodu obrázku. Jediný problém vyvstal při ukazování na prezentaci.
Pavlína Hublová - Zajímavé